Optimalizace výroby transportní a skladovací palety
Optimization of transport and storage pallet production
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michal Šperňák
Vedoucí práce
Kolařík Ladislav
Oponent práce
Suchánek Jan
Studijní obor
Technologie, materiály a ekonomika strojírenstvíStudijní program
Výroba a ekonomika ve strojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem nové transportní palety, přizpůsobené výrobním technologiím a výrobním procesům společnosti Doosan Bobcat EMEA. Součástí této práce je i zhodnocení stávajícího řešení transportních palet, jež daly za vznik nové paletě, která vzešla z optimalizace a přizpůsobení výrobnímu profilu dané společnosti. Hlavní roli při návrhu nového řešení palety hrála jednoduchost a rychlost výroby a užití hlavních výrobních technologií podniku, jimiž je tepelné dělení materiálu pomocí CNC laseru, plošné tváření na ohraňovacím lisu a svařování elektrickým obloukem metodou MIG/MAG. Jako vstupní polotovar společnost Doosan Bobcat EMEA pro svou prvovýrobu užívá výhradně ocelových plechů o rozměrech 3 000 mm x 1 500 mm a maximální tloušťce 20 mm. Tomuto polotovaru jsou přizpůsobeny výrobní technologie manipulační trasy a sklady. Z tohoto důvodu hrál velkou roli i požadavek na vstupní polotovar, kterým měl být plech o uvedených nebo menších rozměrech, a tedy i snaha vyhnout se polotovaru v podobě tyčí a profilů, u nichž je standardní výrobní délka 6 000 mm. This bachelor thesis deals with the design of a new transport pallet, adapted to the production technologies and production processes of the company in which it will be produced. Part of this work is also an evaluation of the existing solution of transport pallets, which gave rise to a new palette, which came from optimization and adaptation to the production profile of the company. The main role in the design of the new pallet solution was played by the simplicity and speed of production and use of the company's main production technologies, which are cutting of material using CNC laser, forming process on bending machines and MIG / MAG welding. As an input semi-finished product, the company exclusively uses 3,000 mm x 1,500 mm steel sheetmetals and a maximum thickness of 20 mm for its primary production. Handling routes and warehouses are customized for these dimensions. For this reason, the requirement for a semi-finished product, which was supposed to be a sheet, of these or smaller dimensions, also played a major role. Thus, the effort to avoid the semi-finished product in the form of rods and profiles with a standard manufacturing length of 6,000 mm.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12133 [278]