Řízení DC motoru na testovacím zařízení pro roznětnice
Control of the DC motor for the igniter test device
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Tomáš Kaňka
Supervisor
Nečas Martin
Opponent
Pelikán Jan
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářské práce bylo realizovat řízení DC motoru na testovacím zařízení pro roznětnice. Dílčím cílem bylo sestavení simulačního modelu DC motoru EC180.24E a provést identifikaci jeho parametrů. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje snímačům otáček a úhlového natočení. Druhou kapitolu tvoří rešerše elektrické pohonové techniky se zaměřením na DC motory. Teoretickou část uzavírá kapitola pojednávající o PID-regulátorech, pulzně šířkové modulaci (PWM) a H-můstku. V praktické části je provedena analýza úlohy a navržena struktura řídícího algoritmu. Dále je detailně popsána konstrukce a funkční vlastnosti roznětnice. Poté je vysvětlena funkce a struktura řídícího algoritmu. V dalších kapitolách je sestaven simulační model DC motoru a provedena identifikace jeho parametrů. Následně je provedeno porovnání výsledků ze simulačního modelu s naměřenými hodnotami na skutečném DC motoru. The aim of this bachelor thesis was to implement DC motor control on a testing device for igniters. A partial goal was to compile a simulation model of the DC motor EC180.24E and to identify its parameters. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter is devoted to speed and angle encoders. The second chapter is a search for electrical drive technology with a focus on DC motors. The theoretical part is concluded with a chapter dealing with PID controllers, pulse width modulation (PWM) and H-bridge. In the practical part, analysis of the task is performed, and structure of the control algorithm is proposed. Furthermore, construction and functional properties of the igniter are described in detail, and function and structure of the control algorithm is explained. In the following chapters, a simulation model of the DC motor is compiled, and its parameters are identified. Finally, the results of the simulation model are compared with the measured values on the actual DC motor.
Collections
- Bakalářské práce - 12105 [223]