ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra inženýrské pedagogiky
  • Bakalářské práce - 32151
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra inženýrské pedagogiky
  • Bakalářské práce - 32151
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zavádění Microsoft Teams do výuky (případová studie učitele)

Deploying Microsoft Teams for Teaching (Teacher Case Study)

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jaroslav Šindler
Supervisor
Andres Pavel
Opponent
Voda Jan
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Study program
Specializace v pedagogice
Institutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studií
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce Zavádění Microsoft Teams do výuky (případová studie učitele) se zabývá tematikou integrace moderních informačních a komunikačních technologií do výuky. Teoretická část práce se zaměřuje na technologické prvky, které ovlivňují školní prostředí. Zabývá se nároky, které kladou technologie na schopnosti a dovednosti učitelů i žáků. Popisuje procesy změny, které budou muset školy podstoupit, aby obstály v digitální době, i jejich řízení. Nahlíží na práci pedagoga ovlivněnou technologií. Nedílnou součástí digitální společnosti je také technologie sama. Ve školním prostředí se mísí sociální vztahy, mnohdy zprostředkované sociálními sítěmi, hardwarové vybavení pořízené školou či donesené samotnými žáky, rozličné softwarové aplikace sloužící k výuce, komunikaci nebo k relaxaci. Empirická část práce je koncipována jako případová studie učitele základní školy, který do jím vyučovaných předmětů integruje komunikační technologii (aplikaci) Microsoft Teams. Autor práce (v roli angažovaného pozorovatele) zachycuje a analyzuje průběh přípravy učitele na vyučování (vč. didaktické analýzy učiva) a transformace výuky touto technologií. Klasifikuje přínosy a problémy, které učitel překonával v průběhu zavádění aplikace. Výsledkem práce je případová studie učitele základní školy, která popisuje řešení problematiky zavádění technologie do výuky a může posloužit dalším pedagogům jako inspirace pro digitalizaci a zapojení technologie do výchovně vzdělávacího procesu.
 
The bachelor's thesis called Incorporating Deploying Microsoft Teams for Teaching (Teacher Case Study) deals with the topics of integrating modern information and communication technologies into ordinary teaching. The theoretical part is aimed at technological influences, which transform the school environment. It deals with the demands being placed on teachers and pupils' competences. It describes processes of changes that school will have to undergo to succeed in the digital era and their management. It reviews the teacher's work influenced by technologies. The integral part of the digital society is technology itself. In the school environment social relationships, very often mediated via social network, are mixed with hardware equipment, acquired by the school or brought by pupils themselves, as well as with various software applications, serving for teaching, communication or relaxation. The empirical part is designed as a case study of a primary school teacher, who integrates communication technology (application) Microsoft Teams into subjects he teaches. The author of this thesis collects and analyses the development of transformation of teaching under that technology. The author also classifies the positives and drawbacks, which the teacher had to overcome while incorporating the application. The outcome of this thesis is a case study of a primary school teacher, which describes the problematics of incorporating technologies into teaching and can, therefore, serve to other teachers as inspiration for digitalization and integrating technologies into the teaching process.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/83233
View/Open
PLNY_TEXT (22.15Mb)
PRILOHA (6.146Mb)
POSUDEK (228.8Kb)
POSUDEK (894.8Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32151 [1064]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV