Ekonomika železniční dopravy z pohledu objednatele
Economy of Railway Transport from the Point of View of the Client
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kateřina Mašková
Vedoucí práce
Tichý Jan
Oponent práce
Němec Michal
Studijní obor
Logistika a řízení dopravních procesůStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav logistiky a managementu dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá stanovením a porovnáním různých typů klíčování nákladů v železniční dopravě. V první části jsou uvedeny základní charakteristické prvky a dopravci působící v České republice. Následuje analýza trhu podle objednatelů a rozložení provozu, kde jsou uvedena specifika provozu, základní typy smluv, jejich rizika a možnost liberalizace. V praktické části je popis a kalkulace jednotlivých položek výchozího finančního modelu. Následuje definice několika typů klíčování nákladů, včetně jejich výpočtu. Další část práce se zabývá vykazováním nákladů železničního provozu, přiměřeným ziskem a prokazatelnou ztrátou. V závěru práce je uvedeno financování železniční dopravy v České republice - kompenzace a dotace. The subject of this master thesis is to introduce and compare specific parts of freight rail transport costs. In the beginning of the theory section, an overview of Czech rail transport service providers is carried out. Theory section then continues with an analysis of all freight rail service providers in terms of the market share. The analysis consists of traffic specifications, railway contracts, the incoming risks and the option of railway liberalization. The method section is done as an explanation of the used calculation methods of the financial model. Next a definition of all the related costs is made together with a practical example of the calculation. Final part of the method section is focused on Czech freight provider costs, profits and losses. The very last part of the thesis is an overview of the means of financing rail traffic in the Czech Republic in terms of subsidies and compensations.
Kolekce
- Diplomové práce - 16117 [200]