ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Control Engineering
  • Bachelor Theses - 13135
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Control Engineering
  • Bachelor Theses - 13135
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stabilizace stáčivé rychlosti pro vozidlo se čtyřmi řídiltelnými koly

Yaw Stabilization of 4 Wheel Steering Cars

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jiří Minarik
Supervisor
Efremov Denis
Opponent
Liškář Petr
Study program
Kybernetika a robotika
Institutions assigning rank
katedra řídicí techniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce je zaměřena na změnu vstupního signálu řidiče z volantu pro získání žádoucích řídících úhlů na přední a zadní kola ke zlepšení manévrovatelnosti auta. Jsou zde diskutovány dvě implementované metody z automobilového průmyslu a vědy. Následně jsou obě otestovány na nedotáčivých a přetáčivých autech stejně jako na nově navržených řešeních, které jsou odvozeny na jedno stopém modelu během této práce. Veškeré testování jízdy je provedeno na dvou stopém modelu.
 
This bachelor thesis is focused on altering the driver's input from the steering wheel to get desired steering angles on both front and rear wheels to increase the vehicle's maneuverability. It is discussing two already implemented methods from the automotive industry and automotive science. Then, both are tested on understeering and oversteering car's setups as well as new proposed solutions that are derived on a single-track model during this work. All ride-tests are done on provided twin-track model.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/83045
View/Open
PLNY_TEXT (1.742Mb)
PRILOHA (1.844Mb)
POSUDEK (118.5Kb)
POSUDEK (246.8Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13135 [495]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV