ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Public Administration and Regional Studies
  • Bachelor Theses - 32165
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Public Administration and Regional Studies
  • Bachelor Theses - 32165
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inovace marketingového plánu divadla Semafor o.p.s.

Innovation of the Semafor Theater Marketing Plan

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Petra Havlišová
Supervisor
Štěpánek Petr
Opponent
Maršíková Šárka
Field of study
Řízení a ekonomika průmyslového podniku
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
oddělení veřejné správy a regionálních studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu divadla. Pozornost je nejprve věnována teoretické části, která popisuje typologii divadel, jejich zdroje financování a definuje specifika marketingu v kultuře. V praktické části je charakterizováno vybrané divadlo (divadlo Semafor) z hlediska současného marketingového mixu a několika analýz (SWOT, PEST, prostředí). Na základě získaných informací jsou navržena doporučení v oblasti komunikačního mixu divadla, ze kterých je následně vytvořen marketingový plán pro divadelní sezónu 2019/2020.
 
The bachelor thesis deals with the problems of theatre marketing. Attention is first paid to the theoretical part, which describes the typology of theaters, their sources of financing and defines the specifics of marketing in culture. In the practical part is char-acterized selected theatre (Semafor theatre) in terms of current marketing mix and several analyses (SWOT, PEST, environment). Based on the information obtained, recommendations are proposed in the field of theater communication mix, from which a marketing plan for the theater season 2019/2020 is created.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/82456
View/Open
PLNY_TEXT (2.421Mb)
PRILOHA (201.1Kb)
POSUDEK (914.3Kb)
POSUDEK (391.1Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32165 [40]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV