ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra konstrukcí pozemních staveb
  • Diplomové práce - 11124
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra konstrukcí pozemních staveb
  • Diplomové práce - 11124
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Citlivostní analýza modelů evakuace osob z vlakového vozu

Sensitive analysis of evacuation models from a train vehicle

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Kuklík Lukáš
Vedoucí práce
Najmanová Hana
Oponent práce
Mózer Vladimír
Studijní obor
Integrální bezpečnost staveb
Studijní program
Stavební inženýrství
Instituce přidělující hodnost
katedra konstrukcí pozemních staveb
Obhájeno
2019-02-13



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá citlivostní analýzou v požární bezpečnosti, konkrétně citlivostní analýzou modelů evakuace osob z vlakových vozů. Práce se skládá ze dvou stěžejních částí. V první části je uveden přehled současného stavu poznání v oblasti citlivostní analýzy v požární bezpečnosti a matematického modelování evakuace osob z kolejových vozidel. V této části jsou shrnuty dřívější významné výzkumy, ale i moderní současné metody a aplikace citlivostní analýzy. Z matematického modelování evakuace jsou zde popsány druhy počítačových modelů, vyjmenovány možné vstupní parametry a shrnuty již provedené počítačové simulace evakuace z vlakových vozů. Druhou částí diplomové práce je citlivostní analýza modelu evakuace vytvořeného v programu Pathfinder, která je rozdělena do tří dílčích kroků. Prvním krokem je vytvoření modelu evakuace, jeho validace a získání výsledných dat předem určených evakuačních scénářů, které byly realizovány v rámci evakuačního experimentu. V druhém kroku je provedena citlivostní analýza vlivu vybraných vstupních parametrů evakuačních scénářů na celkový evakuační čas. Citlivostní analýza je provedena v programu optiSLang jak pro modelované, tak pro experimentální data. Základními zkoumanými parametry jsou složení skupiny osob, typ výstupu z vlakového vozu a šířka nástupního prostoru vlakového vozu. Posledním krokem je provedení citlivostní analýzy dalších vstupních parametrů rozšířeného modelu evakuace nad rámec validovaných evakuačních scénářů.
 
This diploma thesis examines the possible utilization of sensitivity analysis within fire safety, particularly in the evacuation models of railway vehicles. The thesis comprises two main parts. The first part provides a comprehensive overview of previously conducted research on fire safety and current methods and applications of sensitivity analyses, as well as summarizes prior studies on computer simulations of train evacuations and describes different types of mathematical models together with their input parameters. The second part of the thesis then presents the sensitivity analysis of an evacuation model created using Pathfinder software, this part is divided into three sub-sections. The first sub-section describes the evacuation model and its validation against experimental results obtained from different evacuation scenarios. Next sub-section contains the performed sensitivity analysis and quantifies the influence of selected input parameters on the total evacuation time. The analysis was conducted using optiSLang software for both model and experimental dataset. The examined parameters were: the composition of the controlled group, the type of the train vehicle exit and the width of the entrance space. In the final sub-section, the sensitivity analysis was extended to include additional input parameters beyond the examined evacuation scenarios.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/80906
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (5.366Mb)
POSUDEK (188.4Kb)
POSUDEK (210.7Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 11124 [697]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV