ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav procesní a zpracovatelské techniky
  • Bakalářské práce - 12118
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav procesní a zpracovatelské techniky
  • Bakalářské práce - 12118
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dochlazování turbovrtulového motoru

A turboprop engine after cooling

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Hodek Martin
Vedoucí práce
Dostál Martin
Oponent práce
Hyhlík Tomáš
Studijní obor
bez oboru
Studijní program
Teoretický základ strojního inženýrství
Instituce přidělující hodnost
ústav procesní a zpracovatelské techniky
Obhájeno
2018-09-06



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Bakalářská práce řeší problematiku přenosu tepla v rámci přirozeně chlazené gondoly turbovrtulového motoru. Jedná se o numerickou studii přestupu tepla přirozenou konvekcí a radiací v programu ANSYS CFD. V teoretické části práce jsou zběžně představeny turbovrtulové motory, dále pak přiblížena problematika přenosu tepla a její implementace v softwaru ANSYS CFD. Současně jsou zde uvedeny výsledky studií zabývajících se přenosem tepla v soustředném mezikruží v závislosti na poměru poloměrů, Reynoldsově a Grashofově čísle. Praktická část obsahuje výběr a validační výpočty numerických modelů programu ANSYS CFD s následnou simulací dochlazování turbovrtulového motoru, jejíž výsledky jsou vzápětí diskutovány a porovnány s experimentem.
 
The bachelor thesis focuses on problematics of heat flux within a naturally cooled turboprop motor gondola. It is a numerical study of heat transfer by natural convection and radiation using the ANSYS CFD. In the theoretical part of the thesis, turboprop engines are briefly presented, as well as the problems of heat transfer and its implementation in ANSYS CFD software. At the same time, the results of the heat transfer studies in the concentric annulus are presented, depending on the ratio of radii, Reynolds and Grashof numbers. The practical part contains the selection and validation calculations of ANSYS CFD numerical models with subsequent simulation of turboprop engine after cooling, the results of which are then discussed and compared with the experiment.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/79943
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (13.14Mb)
POSUDEK (1.412Mb)
POSUDEK (30.91Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 12118 [142]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV