ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Turbulence v úplavu

Wake Turbulence

Type of document
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE
BACHELOR THESIS
Author
Příhoda David
Supervisor
Capoušek Ladislav
Opponent
Kameník Milan
Field of study
Profesionální pilot
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy
Defended
2017-09-18
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html.
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html.
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této bakalářské práce "Turbulence v úplavu" je poskytnout ucelený soubor informací o tomto jevu. Seznámit čtenáře s fyzikálními aspekty turbulence v úplavu, popsat minimální rozstupy používané v různých částech světa a příslušné kategorie letadel. Na jednotlivých nehodách a incidentech spojených s turbulencí v úplavu poukázat na jejich nejčastější příčiny. A závěrem doporučit způsoby, jak takovým situacím předcházet.
 
The aim of this bachelor's thesis "Wake turbulence" is to provide coprehensive set of information linked to this phenomenon. The thesis familiarizes readers with the physical aspects of wake turbulence, describe minimum separations used in different parts of the world and the respektive aircraft categories. In individual accidents and incidents associated with the wake turbulence, it points out their most frequent causes. Finally, it recommends ways to prevent such situations.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/73114
View/Open
PLNY_TEXT (2.591Mb)
POSUDEK (222.2Kb)
POSUDEK (557.7Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16121 [422]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTInformační zdrojeAutorský zákonPodpora studiaJak psát VŠKPPodpora vědyHodnocení vědyOpen Access Aplikace V3S

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV