Parametrická optimalizace křivky zdvihu ventilu motoru
Parametric Optimization of Valve Lift Curve
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Aschermann Michal
Vedoucí práce
Zavřel Jan
Oponent práce
Beneš Petr
Studijní obor
Aplikovaná mechanikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá procesem parametrické optimalizace křivky zdvihu ventilu spalovacího motoru. Tímto způsobem by mohla výpočetní síla počítače nahradit cit a zkušenosti inženýra. Nejprve jsou popsány typy rozvodových mechanismů, optimalizační metody a softwarové nástroje. Dále je sestaven optimalizační model v programu Isight. Po otestování byla pro průzkum návrhového prostoru vybrána metoda "Latin hypercube" a pro řízení optimalizačního procesu byla zvolena simplexová metoda. Průběh optimalizačního procesu je porovnán pro různé vstupy. Nakonec je ukázáno zlepšení pomocí porovnání ručně navrhnuté zdvihové křivky a křivky, která je produktem tohoto optimalizačního procesu. This master thesis describes the process of parametric optimization of valve lift curve that is used in internal combustion engine. By this process, it was attempted to replace engineer's experience and sense by computational power. The valvetrain mechanisms, optimization techniques and software tools are introduced in the beginning. In further sections, the model for the optimization of valve lift curve is assembled using Isight. After testing, the Latin hypercube method is chosen to drive the DOE and simplex method is implemented to drive the optimization. The course of the process is compared for different inputs. Additionally, the improvement of the valve lift curve produced by the optimization process is shown by a comparison with the manually designed one.
Kolekce
- Diplomové práce - 12105 [219]