Prověření účinnosti nízkých protihlukových clon
Verification of the Effectiveness of Low Noise Barriers
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Volf Jiří
Vedoucí práce
Neubergová Kristýna
Oponent práce
Kropelnický Radek
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních systémůObhájeno
2017-01-17Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V současnosti se hledají v železniční dopravě nové metody protihlukových opatření. Jedním z nejmodernějších pasivních opatření jsou nízké protihlukové clony, jež eliminují valivý hluk. V říjnu roku 2015 bylo metodickým pokynem toto inovativní protihlukové opatření v České republice schváleno Správcem železniční dopravní cesty. Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci, která zhodnotila efektivitu protihlukových vlastností a přezkoumala technické i bezpečností předpisy týkající se tohoto opatření s komerčním označením BRENS BARRIER. Cílem této diplomové práce je prověření nízkých protihlukových stěn BRENS BARRIER doposud instalovaných na území České republiky. Ke zkoumání bylo využito programu CadnaA, který je určen pro výpočet, predikci a prezentaci akustické energie v životním prostředí. Ekvivalentní hladiny akustického tlaku A pro kalibraci výpočtových modelů byly zjišťovány měřením na pěti různých místech u tratí č. 173 a č. 240. Práce se zabývá ověřením účinnosti protihlukových vlastností clony a problematikou využití těchto clon v běžném provozu. Výsledky této práce mohou být užitečné při navrhování alternativního protihlukového opatření podél železničních tratí. At present new methods of low noise precautions are being searched in railway transportation. One of the most modern passive precautions is a low noise barrier that eliminates rolling noise. The Manager of the Railway Infrastructure authorised this innovative low noise precaution for the Czech Republic in October 2015. The diploma thesis follows my bachelor thesis that evaluated the efficiency of low noise quality and examined technical and safety regulations considering the precaution with commercial label BRENS BARRIER. The aim of the diploma thesis is the verification of low noise barrier BRENS BARRIER that have been installed in the Czech Republic so far. The CandaA programme was used for the research. The programme is used for calculation, prediction and presentation of acoustic energy in the environment. Equivalent levels of acoustic pressure A for calibration of computational models were found out by measurement at five different spots of railway No. 173 and No. 240. The thesis deals with verification of efficiency of a low noise barrier quality and issues of application of these barriers in common use. The results of this thesis may be useful for design of alternative low noise precautions along the railways.
Kolekce
- Diplomové práce - 16112 [424]