Analýza evakuace osob z železničních kolejových vozidel
Analysis of evacuation from railway vehicles
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Košťák David
Vedoucí práce
Hejtmánek Petr
Oponent práce
Kučera Petr
Studijní obor
Integrální bezpečnost stavebStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra konstrukcí pozemních stavebObhájeno
2017-02-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických podmínek evakuace osob ze železničních kolejových vozidel a možností využití matematického modelování pohybu osob při tvorbě evakuačních simulací této problematiky. V teoretické části práce je zpracována rešerše současného stavu poznání v oblasti evakuace osob se zaměřením na evakuaci z železničních vozidel. V této rešerši jsou shrnuty poznatky v současnosti dostupné literatury a uceleny výsledky výzkumů v řešené oblasti, včetně výzkumů zabývajících se požární bezpečností těchto vozidel. Na závěr teoretické části je věnována pozornost klasifikaci matematických evakuačních modelů. V praktické části práce je provedeno vyhodnocení vybraných evakuačních scénářů řízeného experimentu evakuace osob ze skutečného železničního vozu, přičemž sledovanými parametry jsou celková doba evakuace a závislost počtu evakuovaných osob na čase. Výsledky získané z experimentu jsou následně porovnány s výsledky simulací provedených ve vybraných evakuačních modelech, kterými jsou FDS+Evac a Pathfinder. Jako součást praktické části práce je dále provedena jednoparametrová citlivostní analýza zkoumající schopnost výpočetních programů reagovat na měnící se okrajové podmínky simulací ve vztahu k výpočtu doby evakuace. This diploma thesis focuses on specific conditions of evacuation from railway vehicles and on evaluation of using mathematical modelling for evacuation simulation from this environment. The theoretical part of the thesis starts with the current state of the discussed issue. In the presented review, the fundamental findings of available literature are addressed and the main outcomes of research studies related to evacuation from railway vehicles, including studies dealing with the context of fire safety, are summarised. The theoretical part is closed by a section describing a categorisation system of current mathematical evacuation models. In the practical part of the thesis the evaluation of selected evacuation scenarios of experimental data-set acquired during an emergency egress laboratory experiment from a double-deck rail car is provided. The main variables of interest are the total evacuation times and the people-evacuation time curves that describe the relation between a number of evacuated persons and actual evacuation time. Subsequently, the experimental data are compared with the simulation results obtained using two selected evacuation models: FDS+Evac and Pathfinder. In addition, a simplified single parameter sensitivity analysis is presented that examines the ability of the evacuation models to reflect changing input conditions of simulation with respect to evacuation time calculation.
Kolekce
- Diplomové práce - 11124 [671]