ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra konstrukcí pozemních staveb
  • Diplomové práce - 11124
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra konstrukcí pozemních staveb
  • Diplomové práce - 11124
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza evakuace osob z železničních kolejových vozidel

Analysis of evacuation from railway vehicles

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Košťák David
Vedoucí práce
Hejtmánek Petr
Oponent práce
Kučera Petr
Studijní obor
Integrální bezpečnost staveb
Studijní program
Stavební inženýrství
Instituce přidělující hodnost
katedra konstrukcí pozemních staveb
Obhájeno
2017-02-15



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických podmínek evakuace osob ze železničních kolejových vozidel a možností využití matematického modelování pohybu osob při tvorbě evakuačních simulací této problematiky. V teoretické části práce je zpracována rešerše současného stavu poznání v oblasti evakuace osob se zaměřením na evakuaci z železničních vozidel. V této rešerši jsou shrnuty poznatky v současnosti dostupné literatury a uceleny výsledky výzkumů v řešené oblasti, včetně výzkumů zabývajících se požární bezpečností těchto vozidel. Na závěr teoretické části je věnována pozornost klasifikaci matematických evakuačních modelů. V praktické části práce je provedeno vyhodnocení vybraných evakuačních scénářů řízeného experimentu evakuace osob ze skutečného železničního vozu, přičemž sledovanými parametry jsou celková doba evakuace a závislost počtu evakuovaných osob na čase. Výsledky získané z experimentu jsou následně porovnány s výsledky simulací provedených ve vybraných evakuačních modelech, kterými jsou FDS+Evac a Pathfinder. Jako součást praktické části práce je dále provedena jednoparametrová citlivostní analýza zkoumající schopnost výpočetních programů reagovat na měnící se okrajové podmínky simulací ve vztahu k výpočtu doby evakuace.
 
This diploma thesis focuses on specific conditions of evacuation from railway vehicles and on evaluation of using mathematical modelling for evacuation simulation from this environment. The theoretical part of the thesis starts with the current state of the discussed issue. In the presented review, the fundamental findings of available literature are addressed and the main outcomes of research studies related to evacuation from railway vehicles, including studies dealing with the context of fire safety, are summarised. The theoretical part is closed by a section describing a categorisation system of current mathematical evacuation models. In the practical part of the thesis the evaluation of selected evacuation scenarios of experimental data-set acquired during an emergency egress laboratory experiment from a double-deck rail car is provided. The main variables of interest are the total evacuation times and the people-evacuation time curves that describe the relation between a number of evacuated persons and actual evacuation time. Subsequently, the experimental data are compared with the simulation results obtained using two selected evacuation models: FDS+Evac and Pathfinder. In addition, a simplified single parameter sensitivity analysis is presented that examines the ability of the evacuation models to reflect changing input conditions of simulation with respect to evacuation time calculation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/67940
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (3.328Mb)
POSUDEK (1.357Mb)
POSUDEK (562.0Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 11124 [697]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV