Uplatnění prvků pasivní bezpečnosti při kolizích s objekty infratruktury
Application of passive safety features during collisions with
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vinař Petr
Vedoucí práce
First Jiří
Oponent práce
Plomer Jan
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůObhájeno
2016-09-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá popisem hlavních kolizních prvků infrastruktury pro dopravní prostředky. Práce je rozdělena na pět části. V první části se věnuje identifikaci a popisu objektů. V druhé části je statistický rozbor nehodovosti a úmrtnosti. Třetí část je zaměřena na energetickou analýzu a mechaniku nárazu s objekty, jejich deformace a znázornění v grafu. Čtvrtá část popisuje prvky pasivní bezpečnosti dopravních prostředků, které jsou hlavními nástrojem pro přežití posádky. V páté části je vytvořen návrh pro zlepšení bezpečnosti vozidel při nehodách s objekty infrastruktury. The subject of the bachelor thesis is to describe the major collision elements of infrastructure for vehicles. The thesis is divided into five parts. The first is dedicated to identification and description of rigid objects. The second part contains statistical analysis of accident and fatality rate. Next part is focused on energy analysis and mechanism of impacts with objects, its deformation and illustration with a graph. Description of passive safety elements on vehicles are also included. Final part proposes a design for automobile safety improvement during accidents with objects of infrastructure