Návrh a realizace modulu řízení motoru pro Citroën Berlingo Electrique
Design and Realization of Motor Control Module for Citroën Berlingo Electrique
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Skarolek Pavel
Vedoucí práce
Košík Michal
Oponent práce
Červinka Dalibor
Studijní obor
Elektrické stroje, přístroje a pohonyStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra elektrických pohonů a trakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá návrhem a konstrukcí modulu řízení motoru elektromobilu. Popsané řešení umožňuje pohon elektromobilu se stejnosměrným cize buzeným motorem, reverzaci, rekuperaci a odbuzování. Řízení jednotlivých DC/DC měničů pro kotvu a buzení je řešeno pomocí procesoru ARM Cortex M3. Cílem bylo navrhnout plně funkční náhradu za původní poškozenou měničovou výbavu elektromobilu Citroen Berlingo Electrique. Zkonstruovaný modul řízení motoru byl úspěšně testován a práce obsahuje výsledky měření jak dílčích celků, tak i zpracovaná data naměřená během testovacích jízd. The converter equipment described in this diploma thesis allows to drive an electric vehicle with a separately excited DC motor. The converter allows reversing, regenerative braking and excitation control. Designed equipment consists of two DC/DC converters, one for the armature and the second one for field windings, both are fully controlled by the ARM Cortex M3 micro controller unit. The goal was to create a fully functional replacement for the damaged original converter of the electric vehicle Citroen Berlingo Electrique. Designed module was successfully tested and processed data measured during driving tests are included.
Kolekce
- Diplomové práce - 13114 [144]