Interaktivní vizualizace černých děr
Black holes interactive visualization
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Platonov Ivan
Vedoucí práce
Sedláček David
Oponent práce
Bursa Michal
Studijní obor
Web a multimediaStudijní program
Softwarové technologie a managementInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se věnuje vizualizaci velmi vzácných a málo prozkoumaných objektů vesmíru, kterými jsou černé díry. Tato práce také popisuje matematické základy černých děr, Kerrův časoprostor a metody sledování paprsků v Kerrově časoprostoru. Pro přidání interaktivity se v této práci používá Leap Motion. Pro příznivý výkon byla použita technologie NVIDIA CUDA. This bachelor thesis presents a complete process of creating a real-time visualization of some of the most unexplored objects in the universe - black holes. It describes the basics of black holes nature as well as Kerr spacetime and ray tracing in this spacetime. As the main source of interactivity was used Leap Motion controller. For better performance and more favorable interactivity NVIDIA CUDA technology was used.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [435]