Mobile Application for Effective Memorization

Mobilní aplikace pro efektivní memorizaci

Supervisors

Editors

Other contributors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

České vysoké učení technické v Praze
Czech Technical University in Prague

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vývojem multiplatformní mobilní aplikace, která podporuje efektivní učení pomocí studijních kartiček. Uživatelé si mohou kartičky vytvářet ručně nebo s pomocí umělé inteligence, přičemž aplikace podporuje jak textový, tak obrazový obsah a umožňuje organizaci materiálu do tematických balíčků. Pro usnadnění dlouhodobého zapamatování informací byl implementován vlastní algoritmus opakování, vycházející z modelu zapomínání, podle kterého si lidé v průběhu času pamatují čím dál méně (tzv. exponenciální úbytek paměti). Algoritmus přizpůsobuje intervaly opakování výkonnosti uživatele a podporuje dva režimy procvičování: psaní odpovědí a procházení kartiček. Kartičky jsou ukládány lokálně ve strukturovaném formátu, což umožňuje offline použití a jejich snadné sdílení. Aplikace byla vyvinuta v prostředí .NET MAUI a otestována koncovými uživateli. Výsledky testování naznačují její přínos pro různé studijní oblasti, včetně výuky cizích jazyků i osvojování teoretických poznatků.

This bachelors thesis presents the design and development of a cross-platform mobile application that supports effective learning through customizable flashcards. Users can create flashcards manually or with AI assistance, using both text and image content, and organize them into thematic study packs. To promote long-term retention, the application implements a custom review algorithm based on a memory decay model, which assumes that recall probability decreases over time. The algorithm adjusts review intervals according to user performance and supports two practice modes: reviewing flashcards and writing answers to questions. Flashcard data is stored locally in a structured format, enabling offline use and easy sharing across devices. The application was developed in .NET MAUI and evaluated through user testing, which confirmed its usability and practical value in various learning scenarios, including language acquisition and theoretical subject review.

Description

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By