Algoritmus na principu vzorkování akčních zásahů pro předjíždění v soutěži F1/10
Sampling-Based Algorithm for Overtaking in the F1/10 Competition
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Michal Peterka
Vedoucí práce
Zahrádka David
Oponent práce
Klapálek Jaroslav
Studijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra kybernetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce představuje plánovací algoritmus pro autonomní závodění s podporou předjíždění založený na vzorkování. Algoritmus generuje vzorky řídících vstupů, predikuje odpovídající trajektorie pomocí dynamického modelu auta a hodnotí je na základě postupu na trati a bezpečnostních kritérií. Algoritmus byl vyvinut pro závody autonomních vozidel v soutěži F1TENTH. Metoda byla otestována v rychlostních i head-to-head závodech na třech různých tratích. V rychlostních závodech algoritmus konzistentně překonával referenční metody dosažením kratších časů na kolo díky plánování zohledňujícímu zakřivení trati. V závodech head-to-head byl schopen provádět předjížděcí manévry. Výsledky ukazují, že algoritmus splňuje své cíle v oblasti rychlé jízdy po trati a schopnosti předjíždění. This thesis presents a sampling-based planning algorithm for autonomous racing with support for overtaking. The algorithm samples control input, predicts the resulting trajectories using a dynamic vehicle model, and evaluates them based on progress and safety-related criteria. It was developed for racing in the F1TENTH autonomous racing competition. The method was evaluated in both the time trial and head-to-head settings on three different race tracks. In time trials, it consistently outperformed the baseline methods by achieving shorter lap times through curvature-aware planning. In head-to-head races, the algorithm was able to perform overtaking maneuvers. The results demonstrate that the algorithm achieves its objectives of fast lap time execution and the ability to perform overtaking.
Kolekce
- Diplomové práce - 13133 [519]