Návrh nositelné elektroniky autonomního brzdového světla pro motorkáře s možností napájení pomocí energie z okolí
Design of wearable electronics for an autonomous brake light for motorcyclists with the possibility of powering it using energy from the environment
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Vodstrčil
Vedoucí práce
Bouřa Adam
Oponent práce
Kulha Pavel
Studijní program
Lékařská elektronika a bioinformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra teorie obvodůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací autonomního zařízení nositelné elektroniky s napájením z fotovoltaického článku, jenž je určen pro připevnění na helmu motocyklisty a slouží pro aktivaci výstražného světla při zpomalení. Na základě měření se vyvine metoda rozpoznávání brždění z měřených hodnot zrychlení a ověří se použitelnost fotovoltaického článku Panasonic AT-7802 pro napájení mikroelektronického zařízení. Navrhne se metoda filtrování tíhového zrychlení z naměřených dat. Zařízení se navrhne a realizuje s ohledem na minimalizaci spotřeby energie. Nakonec se ověří funkčnost rozsvěcení výstražného světla a dobíjení zařízení z fotovoltaického článku. Výsledkem práce je funkční prototyp zařízení, které slouží ke zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. In this bachelor's thesis, an autonomous wearable electronic device powered by a photovoltaic cell which turns on a warning light upon deceleration intended to be fitted onto a motorcyclist's helmet is designed and implemented. Based on measurements, a braking recognition method is developed and the viability of the Panasonic AT-7802 photovoltaic cell as a means of powering a microelectronic device is tested. A method for the filtering of acceleration due to gravity from measured data is developed. The device is designed and implemented with regard to minimizing its power consumption. Finally, the funcionality of the warning light and charging using the photovoltaic panel is tested. The result of this thesis is a functional prototype of a device which increases road traffic safety.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13131 [157]