Aplikace metody Design-Build při realizaci staveb z pohledu zhotovitele
Application of the Design-Build Method in Construction Projects from the Contractor's Perspective
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Mário Fraštík
Vedoucí práce
Synek Jaroslav
Oponent práce
Břečka Martin
Studijní program
Stavitelství - příprava, realizace a provoz stavebInstituce přidělující hodnost
katedra technologie stavebObhájeno
2025-02-11Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu aplikace metody Design-Build při realizaci veřejných zakázek z pohledu zhotovitele. Hlavním cílem práce je identifikovat dopad této metody na realizaci v porovnání s obvyklým způsobem zadání, tedy metodou Design-Bid-Build, zejména z hlediska časové efektivity, řízení rizik, nákladů a komunikace se zadavatelem. Práce obsahuje přehled a porovnání legislativních rámců pro použití metody Design-Build jak České republice, tak i ve vybraných zemích světa. Zahrnuje také případovou studii konkrétního projektu Přístavby ZŠ Beroun Závodí, která ilustruje praktické uplatnění této metody. Výsledky ukazují, že metoda Design-Build nabízí výrazný potenciál pro zkrácení doby realizace, lepší kontrolu nákladů a minimalizaci konfliktů mezi účastníky stavebního procesu. Toto je ale výrazně podmíněno kvalitně vypracovanou zadávací dokumentací a její detailní kontrolou dodavatelem před zahájením prací. This diploma thesis focuses on the analysis of the application of the Design-Build method in the implementation of public contracts from the point of view of the contractor. The main objective of the thesis is to identify the impact of this method on the implementation in comparison with the usual method of assignment, i.e. the Design-Bid-Build method, especially in terms of time efficiency, risk management, costs and communication with the client. The thesis contains an overview and comparison of the legislative framework for the use of the Design-Build method both in the Czech Republic and in selected countries of the world. It also includes a case study of a specific project of the Extension of the Beroun Závodí Primary School, which illustrates the practical application of this method. The results show that the Design-Build method offers significant potential for shortening implementation time, better cost control and minimizing conflicts between participants in the construction process. However, this is significantly conditioned by well-designed tender documentation and its detailed control by the contractor before the commencement of works.
Kolekce
- Diplomové práce - 11122 [642]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Kinematic analysis and intervention design of a complex building aggregate in Villa Santa Lucia degli Abruzzi in L´Aquila Province
Autor: Roth Lindsay Maria; Vedoucí práce: Valluzzi Maria Rosa; Oponent práce: Majorana Carmelo
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-12-02) -
Analýza možností využití design-build dodavatelského systému pro stavby městské infrastruktury a v dopravním stavitelství
Autor: Lachman Marek; Vedoucí práce: Tomek Aleš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-01-20) -
Zadávání staveb Design Build
Autor: Kuřinová Hana; Vedoucí práce: Měšťanová Dana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2013-01-30)