Separace voda-plyn, demistér
Water-gas separation, demister
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jaromír Moureček
Vedoucí práce
Netušil Michal
Oponent práce
Bedřich Stanislav
Studijní obor
Procesní inženýrstvíStudijní program
Energetika a procesní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav procesní a zpracovatelské technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá návrhem a validací opatření pro efektivní separaci kapalné fáze z proudu plynu v kontextu sacích systémů používaných v automobilovém průmyslu. Cílem je snížit množství vody pronikající do filtračního systému vozidla. Hlavní výzvou je integrace řešení bez zásahů do stávající konstrukce systému a minimalizace tlakové ztráty. Práce čerpá inspiraci z chemického průmyslu, kde se k separaci kapek úspěšně využívají demistery. Tyto zařízení pracují na principu zachycování kapek na drátcích a jejich následného odvádění. Výzkum zahrnuje návrh demisteru a jejich optimalizaci ve třech optimalizačních smyčkách, přičemž důraz je kladen na dosažení požadované odlučivosti při zachování nízké tlakové ztráty. The thesis deals with the design and validation of measures for the effective separation of the liquid phase from the gas stream in the context of suction systems used in the automotive industry. The aim is to reduce the amount of water penetrating the vehicle's filtration system. The main challenges are the integration of the solution without interfering with the existing system design and minimizing the pressure loss. The work draws inspiration from the chemical industry, where demisters are successfully used for droplet separation. These devices work on the principle of capturing drops on wires and their subsequent discharge. The research includes demisters design and their optimization in three optimization loops, with emphasis on achieving the required separation efficiency while maintaining low pressure loss.
Kolekce
- Diplomové práce - 12118 [160]