Vytváření realistických 3D modelů a scén pomocí dat GIS
Creation of realistic 3D models and scenes using GIS data
Typ dokumentu
disertační prácedoctoral thesis
Autor
Michal Janovský
Vedoucí práce
Cajthaml Jiří
Oponent práce
Stachoň Zdeněk
Studijní obor
Geodézie a kartografieStudijní program
Geodézie a kartografieInstituce přidělující hodnost
Katedra geomatikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato disertační práce zkoumá potenciál herního enginu Unreal Engine jako nástroje pro vytváření vysoce realistických 3D vizualizací GIS dat, konkrétně v kontextu rozsáhlých historických oblastí. Disertační práce se zaměří na počítačovou techniku využívanou při 3D vizualizaci GIS dat, a dále software Unreal Engine a jeho potenciální aplikace v geomatice. Disertační práce dále představuje řadu relevantních vědeckých studií a projektů, které úspěšně využily herní enginy pro podobné účely, zkoumá možnosti využití GIS dat v rámci herního enginu, včetně zásuvných modulů, které poskytují další funkcionalitu GIS softwaru, a využití procedurálního modelování k vytváření 3D objektů prostřednictvím pluginu softwaru CityEngine. Nakonec je výzkum aplikován na datovou sadu historického údolí Vltavy o rozloze téměř 1700 km2 s cílem demonstrovat možnosti Unreal Enginu při tvorbě realistických vizualizací rozsáhlých historických krajin a jsou prezentovány výsledné vizualizace. Celkově tato disertační práce přináší poznatky o potenciálu herního enginu Unreal Engine jako výkonného nástroje pro tvorbu vysoce realistických 3D vizualizací rozsáhlých historických území s potenciálním využitím v oblasti geomatiky. This dissertation explores the potential of the Unreal Engine game engine as a tool for creating highly realistic 3D visualizations of GIS data, specifically in the context of significant historical areas. The dissertation will focus on the computational techniques used in the 3D visualization of GIS data and the Unreal Engine software and its potential applications in geomatics. The dissertation also presents several relevant scientific studies and projects that have successfully used game engines for similar purposes, explores the potential for using GIS data within a game engine, including plug-ins that provide additional functionality to GIS software, and the use of procedural modeling to create 3D objects through the CityEngine software plug-in. Finally, the research is applied to a dataset of the historical Vltava Valley covering an area of almost 1700 km2 to demonstrate the capabilities of Unreal Engine in creating realistic visualizations of large historical landscapes, and the resulting visualizations are presented. Overall, this dissertation provides insights into the potential of the Unreal Engine as a powerful tool for creating highly realistic 3D visualizations of large historical areas with potential applications in the field of geomatics.
Kolekce
- Disertační práce - 11000 [525]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Fyzikální model pohonného ústrojí pro vozidlový simulátor
Autor: Matěj Hanousek; Vedoucí práce: Rozhdestvenskiy Dmitry; Oponent práce: Švandrlík Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-14)Předmětem diplomové práce "Fyzikální model pohonné jednotky pro vozidlový simulátor" je prozkoumat programovací jazyk Modelica, zjistit jeho výhody, nevýhody, limity a využitelnost. Následně prozkoumat dostupné nástroje ... -
Návrh a konstrukce jednoválcového zážehového motoru
Autor: Jakub Novotný; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Doleček Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-06)Diplomová práce je zaměřená na čtyřdobý jednoválcový přeplňovaný spalovací motor, který má sloužit jako demonstrátor pro zákazníka. V první části diplomové práce je popsána princip a rozdělení spalovacích motorů. Poté je ... -
Porovnání herních platforem Unity a Unreal engine
Autor: Čáp Martin; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-23)Předmětem této bakalářské práce je porovnání dvou herních enginů: Unity 3D a Unreal Engine 4. V každém enginu byla vytvořena hra. Porovnání je založeno na nabytých zkušenostech při vývoji obou her. Při tvorbě her byl kladen ...