Přetlakové větrání chráněné únikové cesty
Pressure Ventilation of the Protected Escape Route
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Josef Hajm
Vedoucí práce
Hofbauer Pechová Pavla
Oponent práce
Pavlík Tomáš
Studijní program
Integrální bezpečnost stavebInstituce přidělující hodnost
katedra technických zařízení budovObhájeno
2024-02-13Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této diplomové práce je ověření funkčnosti přetlakového větrání v chráněné únikové cestě ve výškové budově v Praze. Diplomová práce navazuje na seminární práci předmětu 124SEM v roce 2023. Byl vypracován CFD model chráněné únikové cesty a způsob jejího větraní. První část této práce je věnovaná základním informacím k chráněným únikovým cestám, dle požárního kodexu a popisu tvorby CFD modelu požárního větrání v programu FDS. Druhá část práce popisuje novou požární zkoušku, která využívá přesnější metody měření. Výsledky zkoušky jsou v závěru práce vyhodnoceny a porovnány s CFD modelem vzduchotechniky a hodnotami z požární zkoušky provedené v roce 2022. The subject of this master thesis is to verify the functionality of overpressure ventilation in a protected escape route in a high-rise building in Prague. The diploma thesis is a continuation of the seminar work of the course 124SEM in 2023. A CFD model of the protected escape route and the method of its ventilation was developed. The first part of this thesis is devoted to basic information on protected escape routes, according to the fire code and description of the creation of CFD model of fire ventilation in the FDS program. The second part of the thesis describes a new fire test that uses more accurate measurement methods. The results of the test are evaluated and compared to the CFD model of the ventilation system and the values from the 2022 fire test at the end of the thesis.
Kolekce
- Diplomové práce - 11125 [517]