ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra mikroelektroniky
  • Diplomové práce - 13134
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra mikroelektroniky
  • Diplomové práce - 13134
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh řízení motoru e-kompresoru pro použití v automobilovém průmyslu.

Design of an E-compressor Motor Control Solution for Use in the Automotive Application.

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Michal Kopiar
Vedoucí práce
Záhlava Vít
Oponent práce
Jung Václav
Studijní obor
Elektronika
Studijní program
Elektronika a komunikace
Instituce přidělující hodnost
katedra mikroelektroniky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce představuje studii o návrhu a implementaci prototypu vysokonapěťového měniče pro e-kompresory elektrických vozidel (EV), s důrazem na pokročilou výkonovou elektroniku, řídící algoritmy a robustní hardwarový design. Měnič obsahuje tranzistory SiC v konfiguraci B6, vestavěný mikrokontrolér, obvodové rozhraní resolveru a izolovanou komunikaci USB, mezi dalšími komponentami, vše pečlivě uspořádané na vysokonapěťové DPS. Design dodržuje automobilové standardy pro vysokonapěťové aplikace a integruje robustní ochranné mechanismy, jako je ochrana proti přetížení (OCP). Proveditelnost měniče je demonstrována prostřednictvím laboratorních testů a je dále diskutována v kontextu komerční výroby, což zdůrazňuje její potenciál pro snížení nákladů a škálovatelnost. Studie také objasňuje významnou roli e-kompresoru a s ním spojeného měniče při zlepšení termálního managementu baterií EV, čímž přispívá k výkonnosti a spolehlivosti EV.
 
This thesis presents a study on the design and implementation of a high voltage motor controller prototype for electric vehicle (EV) e-compressors, with an emphasis on advanced power electronics, control algorithms, and robust hardware design. The motor controller features SiC transistors in a B6 configuration, onboard microcontroller, resolver interface circuitry, and insulated USB communication, among other components, all meticulously arranged on a high voltage PCB. The design adheres to automotive standards for high voltage applications and integrates robust protection mechanisms, such as Over Current Protection (OCP). The viability of the controller is demonstrated through laboratory testing and is further discussed in the context of commercial production, highlighting its potential for cost reduction and scalability. The study also elaborates on the significant role of the e-compressor and its associated controller in enhancing the thermal management of EV batteries, thereby contributing to the performance and reliability of EVs.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/110032
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (27.48Mb)
PRILOHA (24.07Mb)
POSUDEK (846.2Kb)
POSUDEK (859.6Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 13134 [285]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Řízení otáček BLDC motorů pomocí kitu Arduino 

    Autor: Lipčák Ondřej; Vedoucí práce: Bauer Jan; Oponent práce:
    Tato práce nabízí úvod do problematiky BLDC motorů. V první části jsou popsány jejich základní konstrukční směry. Je zde rovněž stručný rozbor jejich elektrických a mechanických vlastností. Další část se týká zejména ...
  • Modelování a analýza BLDC motoru pro pohon sportovního letadla 

    Autor: Daniel Jirát; Vedoucí práce: Chomát Miroslav; Oponent práce: Huzlík Rostislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-10)
    Diplomová práce se zabývá úvodem do problematiky implementace elektrických motorů do letecké techniky a následnou simulací BLDC motoru určeného do malého ultralehkého letadla. V první části je základní přehled možností ...
  • Perspektivní pohony pro elektrická vozidla 

    Autor: Radim Nejedlý; Vedoucí práce: Buhr Karel; Oponent práce: Fajtl Radek
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-01)
    Tato bakalářská práce se zabývá pohony lehkých elektrických vozidel. Předně je provedena rešerše v této oblasti a dále se práce věnuje samotnému návrhu. Cílem práce byl návrh trakčního pohonu s využitím softwarového prostředí ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV