Interakce výpočetního prostředí MATLAB s 3D scénou
Interaction of the MATLAB computing environment with 3D scene
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tereza Hlavová
Vedoucí práce
Houška Jan
Oponent práce
Bittner Jiří
Studijní obor
Počítačové hry a grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V oboru 3D grafiky vzniklo nespočet různých formátů pro popis 3D scény a podobně tak i mnoho 3D grafických knihoven s nimi pracujících, jejichž schopnosti s ohledem na kvalitu vykresleného obrazu, fyziku objektů a výkon jsou různorodé. Cílem této práce je prostudovat existující mezinárodně standardizované formáty pro popis 3D scény, porovnat 3D grafické knihovny, které dokáží takto reprezentovanou scénu zobrazit, s důrazem na jejich možné použití v nástroji Simulink 3D Animation pro software MATLAB, nastudovat nynější implementaci tohoto nástroje, poté poskytnout návrh jeho úprav pro zlepšení visuální kvality, schopnosti simulace fyziky objektů a vyšší rychlost, a následně navržené změny implementovat. In the field of 3D graphics, various formats describing the 3D scene have been created and various renderers capable of working with such formats have been produced, all with different capabilities in terms of rendering quality, object physics and performance. The goal of this work is to examine current internationally standardized formats describing the 3D scene, compare 3D graphics libraries that can visualize the scene with an emphasis on their use in a MATLAB tool Simulink 3D Animation and overview the current state of the software implementation, then provide an outline of changes to the software which would lead to overall better visual quality, object physics simulation capabilities and speed, and implement proposed modifications.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [410]