Analýza rozhraní železniční infrastruktury Konceptu Železnice 4.0.
Railway Infrastructure Interface Analysis of the Concept Railway 4.0
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Daniel Chlebek
Supervisor
Leso Martin
Opponent
Dobiáš Radek
Field of study
Inteligentní dopravní systémyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Institutions assigning rank
ústav dopravní telematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá novým přístupem k realizaci infrastruktury zabezpečovacího zařízení v České republice s cílem analyzovat principy distribuovaných digitálních technologií. Práce rozvádí Koncept Železnice 4.0, který definoval vizi digitalizace české železnice. Předmětem práce je především analyzovat rozhraní a parametry současných infrastrukturních prvků železničního zabezpečovacího zařízení a také objektových kontrolérů, které jsou klíčovou součástí Konceptu Železnice 4.0. Analýza technologií byla provedena na základě podkladů od výrobců zařízení, která se používají především na českém trhu. V rámci analýzy byly vybrány takové systémy, které jsou vhodné pro použití v rámci Konceptu Železnice 4.0. Tato práce rovněž analyzuje iniciativu EULYNX, která se začíná v současné době prosazovat v rámci digitálních technologií zabezpečovacího zařízení. Výsledkem tohoto díla je definice funkčních požadavků na realizaci rozhraní mezi vnějšími prvky zabezpečovacího zařízení a objektovými kontroléry. Na výsledky této práce bude možné dále navázat při detailnějším rozpracování Konceptu Železnice 4.0. This thesis deals with a new approach to railway signalling infrastructure in the Czech Republic with the aim to analyze basic principles of distributed digital technology. This work elaborates on the concept Railway 4.0, which defined the vision of digitalization of czech railway network. The main aim of this thesis is to analyze the interface and parameters of the current railway signalling infrastructure elements and object controllers, which are a key part of this concept. The technology analysis is based on documents from manufacturers of devices that are used mainly on the Czech market. From this analysis, devices that are suitable for use within the Railway 4.0 concept have been chosen. This work also analyzes the EULYNX initiative, which focuses on digital railway signalling technology and interface and is currently being implemented on parts of European railway network. This thesis introduces functional requirements for the interface between current railway signalling elements and object controllers. This work will act as a basis for future development of the Concept Railway 4.0.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Studie vlivu vyztužení železničního spodku geosyntetikem na vlastnosti přímé železniční tratě
Author: Fejfar Ladislav; Supervisor: Vyčichl Jan; Opponent: Jacura Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Rekonstrukce žst. Litvínov a traťového úseku Louka u Lit.-Litvínov
Author: Střítezský Petr; Supervisor: Trešl Ondřej; Opponent: Jacura Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-09-25) -
Rekonstrukce traťového úseku Pňovany - Vranov včetně obou železničních stanic
Author: Verner Štěpán; Supervisor: Břešťovský Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24)