Návrh a implementácia voxelového enginu
Design and implementation of a voxel engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Daniel Breiner
Vedoucí práce
Pauš Petr
Oponent práce
Šimeček Ivan
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Táto bakalárska práca sa zaoberá tvorbou enginu pre vykresľovanie voxelových scén. Analyzuje existujúce riešenia, metódy renderovania, kolízií a procedurálnej generácie terénu. Popisuje programovací vzor ECS a optimalizačný algoritmus greedy meshing. Jej cieľom je nájsť vhodné technológie pre vytvorenie prototypu a na základe analýzy ho navrhnúť. Nakoniec prototyp voxelového enginu implementovať a otestovať jeho funkčnosť a výkon. Výsledkom praktickej časti je multiplatformný prototyp voxelového enginu s požadovanými náležitosťami. This bachelor thesis addresses the creation of an engine to render voxel scenes. It analyzes existing solutions, rendering methods, collisions and procedural generation of terrain. It describes the programming pattern ECS and the greedy meshing optimization algorithm. It aims to find appropriate technologies for a prototype and to design it based on the analysis. Lastly, to implement the voxel engine prototype and to test its operability and performance. The result of the practical part is a multiplatform prototype of a voxel engine with the requested features.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1608]