ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Control Engineering
  • Bachelor Theses - 13135
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Control Engineering
  • Bachelor Theses - 13135
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Systém řízení letu malého vírníku

Flight control system for a small autogyro

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Dominik Beňo
Supervisor
Hromčík Martin
Opponent
Zemánek Jiří
Study program
Kybernetika a robotika
Institutions assigning rank
katedra řídicí techniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Táto bakalárska práca pojednáva o vírniku a návrhu systému automatického pristávania zvyšujúceho šancu na úspešné pristátie. Vrámci práce sú popísané a predstavené simulačné nástroje používané pri vývoji autopilota pre vírnik TF-G2. Pre potreby automatického pristávania sú vybrané a otestované senzory výšky a estimátor výšky. Je predstavená aerodynamika rotoru a vytvorený zjednodušený matematický model pozdĺžnej dynamiky vírniku v priblížení na pristátie. Kvôli pristávaniu je navrhnutý regulátor udržujúci vírnik v konštantnom klesaní počas priblíženia, ktorý je otestovaný v simulátore. Zároveň sú navrhnuté tri spôsoby regulácie pristávacieho manévru a otestované v simulátore vírniku TF-G2.
 
This bachelor thesis deals with the autogyro and the design of an automatic landing system, increasing the chance of a successful landing. The work describes and introduces simulation tools used to develop autopilot for the TF-G2 autogyro. Altitude sensors are selected and tested for automatic landing with an altitude estimator. The rotor aerodynamics are presented, and a simplified mathematical model of the longitudinal dynamics of the autogyro in the approach to landing is created. A controller is designed to keep the autogyro in a constant descent during the approach, which is tested in the simulator. At the same time, three methods of landing maneuver control are proposed and tested in the TF-G2 autogyro simulator.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/101004
View/Open
PLNY_TEXT (6.973Mb)
PRILOHA (173.5Kb)
POSUDEK (220.0Kb)
POSUDEK (75.41Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13135 [495]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV