Systém řízení letu malého vírníku
Flight control system for a small autogyro
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Dominik Beňo
Vedoucí práce
Hromčík Martin
Oponent práce
Zemánek Jiří
Studijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Táto bakalárska práca pojednáva o vírniku a návrhu systému automatického pristávania zvyšujúceho šancu na úspešné pristátie. Vrámci práce sú popísané a predstavené simulačné nástroje používané pri vývoji autopilota pre vírnik TF-G2. Pre potreby automatického pristávania sú vybrané a otestované senzory výšky a estimátor výšky. Je predstavená aerodynamika rotoru a vytvorený zjednodušený matematický model pozdĺžnej dynamiky vírniku v priblížení na pristátie. Kvôli pristávaniu je navrhnutý regulátor udržujúci vírnik v konštantnom klesaní počas priblíženia, ktorý je otestovaný v simulátore. Zároveň sú navrhnuté tri spôsoby regulácie pristávacieho manévru a otestované v simulátore vírniku TF-G2. This bachelor thesis deals with the autogyro and the design of an automatic landing system, increasing the chance of a successful landing. The work describes and introduces simulation tools used to develop autopilot for the TF-G2 autogyro. Altitude sensors are selected and tested for automatic landing with an altitude estimator. The rotor aerodynamics are presented, and a simplified mathematical model of the longitudinal dynamics of the autogyro in the approach to landing is created. A controller is designed to keep the autogyro in a constant descent during the approach, which is tested in the simulator. At the same time, three methods of landing maneuver control are proposed and tested in the TF-G2 autogyro simulator.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13135 [456]