ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Concrete and Masonry Structures
  • Master Theses - 11133
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Concrete and Masonry Structures
  • Master Theses - 11133
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Most přes údolí řeky Gottleuba v Pirně

Gottleuba valley bridge in Pirna

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Vojtěch Šulc
Supervisor
Foglar Marek
Opponent
Souček Petr
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcí



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Předmětem diplomové práce je alternativní návrh přemostění údolí řeky Gottleuba. První část práce se zabývá návrhy různých variant a volbou vhodné výsledné konstrukce. Vybraná konstrukce je tvořená betonovým komorovým nosníkem realizovaná letmou betonáží. Předběžnými ručními posudky je ověřena vhodnost zvoleného návrhu. Je proveden návrh předpínací výztuže se zohledněním fází výstavby nosné konstrukce. Vedení předpětí je postupně optimalizováno. Konstrukce je posouzena jak na mezních stavech použitelnosti, tak mezních stavech únosnosti k čemuž je využit výpočetní software, jehož výstupy byly současně ověřovány ručními výpočty. Byl proveden návrh a posouzení spodní stavby tvořené rámovými pilíři a pilíři s vrubovými klouby. Detailní návrh založení mostu není předmětem práce.
 
The subject of the diploma thesis is an alternative design of bridge over the Gottleuba river valley. The first part of the thesis deals with the design of various variants and the choice of a suitable final design. The selected structure consists of a concrete box girder realized by free balance cantilever method. The suitability of the selected design is verified by preliminary manual assessments. The design of prestressing reinforcement is performed including the construction phases. Geometry of the prestress is gradually optimized. The design is assessed both at the serviceability limit states and the ultimate limit states, for which both software and manual verification of program outputs are used. The design and assessment of the substructure consisting of frame pillars and pillars with concrete hinges was performed. The detailed design of the bridge foundation is not the subject of the work.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/99439
View/Open
PLNY_TEXT (15.30Mb)
PRILOHA (9.036Mb)
POSUDEK (160.7Kb)
POSUDEK (206.6Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 11133 [486]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu 

    Author: Drozda Jiří; Supervisor: Rotter Tomáš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14)
  • Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis 

    Author: Posch Marek; Supervisor: Řeřicha Petr; Opponent: Drdácký Miloš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)
    Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ...
  • Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague 

    Author: Toesca Massimo; Supervisor: Krejčí Tomáš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV