Most přes údolí řeky Bystřice na silici I/13
Bridge over river Bystrice valley, Road I/13
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Martin Neradílek
Supervisor
Foglar Marek
Opponent
Souček Petr
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá optimalizací stávajícího návrhu mostu přes údolí řeky Bystřice na směrově rozdělené silnici I/13. Po přiblížení zájmového území stavby je provedena rešerše pomocí referenčních staveb se zaměřením na jejich technologii výstavby. Následuje variantní řešení, které pomocí přehledných výkresů představuje celkem 11 různých variant přemostění. Jako nejvhodnější je vybrána dvojice rovnoběžných komorových mostů o 9 polích, které jsou budovány technologií výsuvné skruže. Tato varianta je upravena pro potřeby konkrétní spodní výsuvné skruže ŽM16 firmy Metrostav Infrastructure, a.s. Komentovaný statický výpočet se s ohledem na navržený postup výstavby věnuje návrhu a posouzení hlavní nosné konstrukce, spodní stavby a založení mostu. Výsledná varianta je popsána pomocí výkresové dokumentace. Diploma thesis deals with optimalization of current design of bridge over river Bystrice valley on four-lane road I/13. After the introduction of construction area, the research is carried out based on the reference bridges with focus on their construction method. Then there is a variant design which introduces 11 different solutions of the bridge by basic drawings. Design of two parallel box girder bridges built by the movable scaffolding system is selected as the most suitable. This variant is adapted for needs of specific underslung movable scaffolding system ŽM16 owned by the company Metrostav Infrastructure. Static calculation deals with design and assessment of the main structure, substructure and foundation of the bridge considering the selected construction method. Final variant is described by drawing documentation.
Collections
- Diplomové práce - 11133 [446]