Řídicí systém pro aktivní podvozek vozidla
Vehicle active suspension control system
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jiří Minarik
Supervisor
Liškář Petr
Opponent
Bušek Jaroslav
Field of study
Systémy a řízeníStudy program
Kybernetika a robotikaInstitutions assigning rank
katedra řídicí technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bezpečnostní systémy jako ESP a ABS jsou omezeny saturací sil v kontaktní ploše pneumatik. Active Camber Control může aktivně měnit saturaci a tím poskytovat vyšší hodnocení v bezpečnosti a výkonu auta. Tato práce poskytuje komplexní studii požadavků na takový camber aktuátor. Kromě toho je vytvořen rámec, který využívá komerčně dostupná měřicí zařízení a je využit k odvození regulátorů nápravy a dynamiky vozidla, které fungují bez zásahu řidiče. Výsledkem je vozidlo s vyšším maximálním příčným zrychlením, stabilitou a účinností v zatáčkách a potlačením rušení, které platí v celém rozsahu různých variací zatížení, umístění těžiště a dalších okrajových podmínek definovaných v této práci. Safety systems like ESP and ABS are limited by the saturation of the forces in the contact patch. The Active Camber Control can actively change the saturation and thus provide higher safety and performance rankings. This thesis provides a comprehensive study of the requirements of such a camber actuator. Furthermore, a framework that uses commercially available measurement devices is established and used to develop suspension and vehicle dynamics controllers that operate without driver intervention. The result is a vehicle with higher maximal lateral acceleration, cornering stability and efficiency, and disturbance rejection that holds across the whole range of the different load variations, CG locations, and other boundary conditions defined in this thesis.
Collections
- Diplomové práce - 13135 [328]