ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Realizace metody FRAM v šetření leteckých nehod s propojením na letové procedury

FRAM Analysis of Aircraft Accidents With Respect to Flight Procedures

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jiaxing Wang
Supervisor
Lališ Andrej
Opponent
Matyáš Roman
Field of study
Letecká doprava
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této bakalářské práce je využití metody FRAM pro analýzu nehod a propojení s letovými postupy. První kapitola představuje princip fungování metody FRAM a související literaturu. Na základě čtyř kroků metody FRAM tato práce analyzuje pět nehod/incidentů vybraného typu letounu Piper PA44 a propojuje analýzu s letovými postupy. Práce ve svém závěru stanovuje, že pokud letový postup má přímý nebo nepřímý vliv na nehodu, lze variabilitu v nehodě utlumit úpravou a doplněním letového postupu.
 
The objective of this bachelor thesis is to use the FRAM method for accident analysis and to link to flight procedures. The first chapter introduces the working principle of FRAM method and related literatures. Based on the four steps of the FRAM method, this paper analyzes the five accidents/incidents of the selected model Piper PA44 and links the analysis to the flight procedures. The thesis suggests when the flight procedure directly or indirectly affects the accident, the variability in the accident can be damped by modifying and supplementing the flight procedure.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/99018
View/Open
POSUDEK (252.6Kb)
PLNY_TEXT (2.270Mb)
POSUDEK (2.134Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV