Hodnocení propustnosti letištní infrastruktury a způsobených zpoždění letadel
Assessment of airport infrastructure throughput and caused aircraft delays
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Petr Had
Supervisor
Líkař Petr
Opponent
Špák Miroslav
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Motivací ke zpracování této diplomové práce je vytvoření základního stavebního prvku simulační platformy, kterou bude možné dále rozvíjet a využít ji pro další vědecké účely. Cílem této diplomové práce je vytvoření modelu provozu letadel na infrastruktuře severní části Letiště Václava Havla Praha a následně za jeho využití ohodnotit propustnost vytvořeného systému a způsobená zpoždění letadel. V první části práce byla provedena analýza současného stavu letištní infrastruktury, stejně tak jako způsobů tvorby simulačních modelů. S těmito vědomostmi byl metodou multiagentního modelování vytvořen model, který splňuje veškeré kladené požadavky. Po jeho dokončení byla provedena validace pro ověření správného fungování celého systému. Nakonec byl nástroj použit ke zhodnocení propustnosti zadané infrastruktury a zpoždění letadel pro dvě nezávislé datové sady. Výsledkem hodnocení propustnosti a vzniklých zpoždění jsou matice průměrných zpoždění letadel oproti standardnímu času mezi stanovenými body infrastruktury a jejich vliv na ostatní provoz v pojezdovém systému. The main motivation for this thesis is to create a basic element of a simulation platform which may be subsequently developed and applied in further research. The aim of the work is to create a model of aircraft operation in the infrastructure of the northern part of the Prague Airport and apply it for the evaluation of throughput in the generated system and of the aircraft delays. The first part of the thesis depicts the analysis of the current state of the Prague Airport infrastructure and the means of creating simulation models. With the aid of such knowledge, a model fulfilling all the requirements was created with the method of multiagent modeling. Upon finishing the simulation model, validation for confirming the correct operation of the system was carried out. Lastly, the implementation was used for the evaluation of throughput of the determined infrastructure and of aircraft delays for two independent data sets. The evaluation of throughput and delays results in a matrix of average delays of aircraft compared to a standard time between set points of infrastructure and their influence on the remaining operations in the carriage system.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [552]