ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stanovení hodnoty společnosti a značky ČSA

Valuation of company and trademark of CSA

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Tereza Honová
Supervisor
Polánecká Anna
Opponent
Langhammer Eva
Field of study
Letecká doprava
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem bakalářské práce “Stanovení hodnoty společnosti a značky ČSA” je určit hodnotu společnosti a značky České aerolinie, s využitím ekonomických metod, a také identifikovat potenciální kupce, kteří by o tuto společnost nebo její značku mohli mít ze strategických či ekonomických důvodů zájem. Součástí práce je úvod do problematiky oceňování podniku a její specifikace pro letecký průmysl. V neposlední řadě jsou uvedeny předchozí prodeje a fúze leteckých dopravců z minulosti jako paralela na současný stav Českých aerolinií.
 
The aim of the bachelor thesis “Valuation of company and trademark of CSA” is the evaluation of the company and the Czech Airlines brand, using economic methods, and the identification of potential buyers who might be interested in this airline or its brand for strategic or economic reasons. Part of the thesis is dedicated to the introduction of the issue of business valuation and its specifications for the aviation industry. Lastly, previous sales and mergers of air carriers from the past are presented as a parallel to the current state of Czech Airlines.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/98986
View/Open
PLNY_TEXT (5.721Mb)
PRILOHA (110.7Kb)
POSUDEK (559.5Kb)
POSUDEK (2.285Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV