ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Biomedical Engineering
  • Department of Biomedical Technology
  • Master Theses - 17110
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Biomedical Engineering
  • Department of Biomedical Technology
  • Master Theses - 17110
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketingový návrh pro podporu uvedení operačního mikroskopu na český trh

Marketing design to support the launch of the operating microscope on the Czech market

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Štěpán Kolínek
Supervisor
Klíčová Barbora
Opponent
Hrbáčková Eva
Study program
Systémová integrace procesů ve zdravotnictví
Institutions assigning rank
katedra biomedicínské techniky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit komplexní marketingový návrh, který bude aplikován před a v průběhu uvedení operačního mikroskopu na český trh. V první části práce je popsán aktuální stav na českém poli neurochirurgických operačních mikroskopů. V další části jsou aplikovány marketingové metody a nástroje jako jsou marketingový mix, segmentace, targeting, positioning, sestaven je také value proposition canvas, Porterův model pěti sil, analýza stakeholderů a potenciál prodejního trychtýře. Z výsledků této práce vyplývá, že na trh uváděný operační mikroskop disponuje řadou unikátních parametrů a na českém trhu je dobrý potenciál k prodeji tohoto přístroje. Tato práce může sloužit jako podrobný koncept sloužící k podpoře uvedení operačního mikroskopu na český trh zdravotnické techniky.
 
The main aim of this thesis is to create a create a complex marketing concept which will be applied before and during the launch of the operating microscope on the Czech market. The first part of the thesis describes the current state of the Czech field of neurosurgical operating microscopes. In the next part are applied marketing methods and tools such as marketing mix, segmentation, targeting, positioning, the value proposition canvas, Porter's model of five forces, stakeholder analysis and the potential of the sales funnel are also compiled. The results of this work show that the operating microscope has several unique parameters and there is a good potential for sale of this device on the Czech market. This work can also serve as a detailed concept to support the introduction of the operating microscope on the Czech market of medical devices.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/97839
View/Open
PLNY_TEXT (2.981Mb)
POSUDEK (219.2Kb)
POSUDEK (223.5Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 17110 [1122]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV