Virtuální a rozšířená realita ve výuce odborných předmětů
Virtual and Augmented Reality in Teaching of Professional Articles
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Radek Semelka
Vedoucí práce
Vaněček David
Oponent práce
Štyks Zbyněk
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá tématem virtuální a rozšířené reality ve vzdělávání v odborných předmětech a další využití při vzdělávání dospělých v SOU a firmě ŠKODA AUTO a.s. Je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části je zaměřeno na pojmy jako je motivace, motivace při učení a s tím spojené téma gamifikace – učení na hrách a moderních technologií. Dále je práce zaměřena na teoretické informace virtuální, rozšířené, smíšení reality a pro-dloužené/rozšířené reality. U virtuální a rozšířené se v práci věnuji více v detailu jako je historie a jejich možné použití pro vzdělávání. V praktické části je využito vlastního dotazníkového šetření ke zjištění znalos-tí nových technologií u žáků a zaměstnanců firmy. Poslední část je zaměřena na návrh použití rozšířené reality jako praktického tréninku E-mobility využívané pro vzdělávání zaměstnanců firmy a také žáků SOU. V návrhu je popsán stručný obsah a základní prvky projektu. This bachelor thesis deals with the topic of virtual and augmented reality in education in vocational subjects and further use in adult education in secondary vocational school and the company ŠKODA AUTO a.s. It is divided into two parts, theo-retical and practical. The theoretical part is focused on concepts such as motivation, motivation in learning and the related topic of gamification - learning in games and modern technologies. Furthermore, the bachelor thesis is focused on theoretical information virtual, augmented, mixed reality and extended reality. For the virtual and the extended, I was focused more on the detail, history and possible usage in edu-cation. In the practical part, the own questionnaire survey is used to determine the knowledge of new technologies with students and employees of the company. The last part of this bachelor's thesis is focused on the design of the use of augmented reality as a practical training of E-mobility used for the education of com-pany employees and also secondary vocational school students. The proposal de-scribes the brief content and basic elements of the project.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Knihovna polohově zaměřené rozšířené reality pro systém Android
Autor: Průdek Daniel; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Klímek Jakub
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-10)Tato práce se zabývá implementací Android knihovny polohově zaměřené rozšířené reality. Součástí práce je průzkum existujících řešení, návrh zaměřený na výkon a plynulost, implementace a uživatelské testování. Výsledkem ... -
Využití rozšířené reality pro vizualizaci zaniklé obce Zhůří
Autor: František Mužík; Vedoucí práce: Cajthaml Jiří; Oponent práce: Brus Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-22)Cílem této diplomové práce je vizualizace zaniklé šumavské obce Zhůří s využitím rozšířené reality sledované v prostředí mobilní aplikace vytvořené v herním enginu Unity. Součástí aplikace je taktéž mapa a sekce s historickými ... -
Aplikace pro zobrazování pozic členů týmu v chytrých brýlích
Autor: Matěj Mužátko; Vedoucí práce: Bureš Miroslav; Oponent práce: Šebek Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)Tato práce se zaměřuje na tvorbu softwarové architektury pro aplikaci určenou k zobrazování členů týmu v chytrých brýlích a implementaci funkčního prototypu za použití této architektury na platformě chytrých brýlí NReal a ...