Srovnání tarifů veřejné dopravy ve Zlínském kraji
Public Transport Ticket Fare Comparison in the Zlín Region
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Dominik Havel
Supervisor
Kříž Milan
Opponent
Řihák Miroslav
Field of study
Logistika a řízení dopravních procesůStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Institutions assigning rank
ústav logistiky a managementu dopravyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá srovnáním tří tarifů navržených pro Integrovanou dopravu Zlínského kraje – kilometrického, zónově-kilometrického a zónově-relačního. Analýza se zaměřuje mimo jiné na spravedlivost tarifu z pohledu cestujícího. Pro nejvhodnější typ tarifu (zónově-relační) byl navržen heuristický algoritmus, který upravuje ohodnocení tarifních hran tak, aby cena jízdenky odrážela kvalitu nabídky ve veřejné dopravě. Na závěr bylo provedeno ekonomické vyhodnocení navrhovaných změn. This thesis is focused on comparison of three tariff types designed for the Zlín Region Integrated Transport – the per-kilometre, zonal-kilometre and zonal-relational tariff. Fairness from passenger’s view is also analyzed. For the most suitable tariff type (the zonal-relational tariff), a heuristic algorithm is proposed. The heuristic algorithm changes weights of the edges in the graph in order to adjust ticket fares to the quality of public transportation’s supply. At the end, the proposed changes are economically evaluated.
Collections
- Bakalářské práce - 16117 [249]