Vliv velikosti frekvence pulzní šířkové modulace na kvalitu regulace pohybové osy
Influence of the pulse width modulation frequency on the quality of feed axis control
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
David Kunc
Supervisor
Moravec Jan
Opponent
Rybář Pavel
Field of study
bez oboruStudy program
Průmysl 4.0Institutions assigning rank
ústav výrobních strojů a zařízeníRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá zkoumáním vlivu pulzní šířkové modulace na kvalitu regulace. V rešeršní částí je rozebírána problematika frekvenčních měničů, včetně průzkumu dostupných měničů na trhu se zaměřením na rozsah nastavení pulzní šířkové modulace. Pozornost je věnována i negativním vlivům vyšší frekvence PWM na ztráty v tranzistorech. V druhé části jsou sestaveny matematické modely pro různé typů motorů, na kterých jsou zkoumány dosažitelné regulační parametry v rámci proudové a rychlostní regulační smyčky. The diploma thesis focuses primarily on study of the influence of pulse width modulation on the quality of regulation. The research part discusses the issue of frequency converters, including a survey of available converters on the market with a focus on the range of pulse width modulation settings. It also studies the negative effects of higher PWM frequency on losses in transistors. In the second part, mathematical models for various types of motors are created, which are used to investigate the achievable control parameters within the current and speed control loop.
Collections
- Diplomové práce - 12135 [163]