ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Nuclear Sciences and Physical Engineering
  • Department of Mathematics
  • Bachelor Theses - 14101
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Nuclear Sciences and Physical Engineering
  • Department of Mathematics
  • Bachelor Theses - 14101
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rozpoznávání objektů pro interakci člověk-robot

Object recognition for human-robot interaction

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Soňa Drocárová
Supervisor
Kostková Jitka
Opponent
Suk Tomáš
Field of study
Matematické inženýrství
Study program
Aplikace přírodních věd
Institutions assigning rank
katedra matematiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Práca sa zaoberá rozpoznávaním objektov v obraze pomocou príznakov. Cielom bolo zvoliť vhodnú metódu pre rozpoznávanie symbolov kariet spoločenskej hry Dobble a implementovať ju v prostredí MATLAB. Na dosiahnutie tohto ciel'a bolo potrebné previesť segmentáciu a detekciu objektov. Následne sa testovali vlastnosti zvolenej metódy a jej úspešnosť pri hľadaní spoločného symbolu dvoch roznych kariet. Testovanie potvrdilo účinnosť použitého postupu pre danú úlohu.
 
This thesis deals with object recognition in images using features. The objective was to find a suitable method for the recognition of symbols on cards from a game called Dobble and implementing this method in MATLAB. Achieving this goal required performing segmentation and detection of said objects. Properties of this method and its degree of success in object recognition were tested. Testing confirmed that the chosen approach was effective for the given task.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/97029
View/Open
POSUDEK (98.37Kb)
PLNY_TEXT (5.533Mb)
POSUDEK (59.70Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 14101 [312]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV