Palivová trať pro plynový motor s nepřímým zážehem s vyplachovanou předkomůrkou
Fuel System for a Gas Engine with a Scavenged Prechamber
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Štěpán Kyjovský
Supervisor
Vávra Jiří
Opponent
Takáts Michal
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
V první části práce pojednává o konstrukčním řešení palivové tratě pro přívod paliva do aktivně vyplachované předkomůrky a sacího potrubí zkušebního jednoválce. V textu je uvedeno a porovnáno několik variant. Součástí návrhu jsou opatření pro minimalizaci tlakových pulzací v systému, které jsou navrženy na základě výsledků 1D modelu v prostředí GT-Suite. Druhá část práce za pomoci programu GT-Suite zpracovává dostupné výsledky experimentů a simulací provedených na zkušebním jednoválci s cílem zanalyzovat děje ve spalovacím prostoru. Dodatečně je rozebráno chování modelu předkomůrky v prostředí GT-Suite. First part of the thesis presents construction of a fuel system intended for a fuel delivery to both the scavenged prechamber and the inlet manifold of a single cylinder research engine. Multiple alternatives are described. Steps are taken towards minimizing the pressure oscillations in the fuel system based on results of a 1D model built in GT-Suite. Second part of this paper aims at processing available experimental and simulation data with the goal of assessing the single cylinder research engine performance. Furthermore, the behaviour of the prechamber template in GT-suite is discussed.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [430]