Návrh motorové instalace rychlostního letounu
Design of engine instalation for racing airplane
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Radek Štěpánek
Vedoucí práce
Valenta Jakub
Oponent práce
Brož František
Studijní obor
Letadlová a kosmická technikaStudijní program
Letectví a kosmonautikaInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Úkolem diplomové práce je prvotní návrh kompozitní motorové instalace pro rychlostní letoun vyvíjený na ústavu letadlové techniky ČVUT. Nejprve bylo třeba definovat zatížení působící na motorovou instalaci. Uvažované zatížení je vypočteno dle požadavků platných předpisů, ke kterým jsou přidány další kritické stavy. Následně je provedeno rozmístění nosných komponent motorové instalace. Prvotní pevnostní výpočet je proveden analyticky. Nakonec je navržená struktura ověřena simulací pomocí metody konečných prvků a je provedeno srovnání s analytickou metodou. Výstupem této práce je tvarový návrh motorové instalace, včetně materiálového složení a hmotnostního rozboru, použitelný pro další iteraci návrhu rychlostního letounu. The objective of the diploma thesis was to design composite engine instalation for racing airplane developer at department of Aerospace engineering CTU. Definition of the acting forces to motor instalation has to be made first. considered load was defined with requirements of valid regulations extended by critical states. Location of the structural parts of motor mount has been set. First calculations were made analyticaly. In the second step motor mount is simulated in PC program using finite element. FEM and analytical calculation were compared. The output of this work is a shape design of an engine installation, including material composition and mass analysis, usable for further iteration of the design of a racing aircraft.
Kolekce
- Diplomové práce - 12122 [159]