Věnná města Českých Královen - webový vizualizátor 3D modelů
Dowry Towns of Bohemian Queens - web-based 3D model viewer
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martin Púčala
Vedoucí práce
Chludil Jiří
Oponent práce
Pauš Petr
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Táto práca sa pozerá na možnosti zobrazovania obsahu rozšírenej reality na mobilných zariadeniach v prostredí webového prehliadača. To znamená dostupnosť len obmedzených hardwarových i softwarových prostriedkov. Je implementovaný algoritmus ORB na detekciu obrazových príznakov a optimalizovaný pomocou paralelizovaného spracovania obrazu pomocou knižnice GPU.js. Bolo preskúmaných niekoľko algoritmov pre odhad polohy kamery a výpočet projekčnej matice. 3D modely sú zobrazené na obraze z kamery a sú preskúmavané možnosti ich zobrazovania tak aby sa zhodovali s orientáciou scény. Na konci sú popísané scenáre testujúce jednoduchosť používania ovládania výsledného widgetu. This thesis looks into the possibilities of displaying augmented reality content on mobile devices in the web browser environment. This means there are limited hardware and software resources available. The ORB algorithm for image features detection is implemented from scratch and optimized with the use of parallelized image processing using the GPU.js library. Several algorithms for pose estimation and projection matrix generation were collected and examined. 3D models are displayed over the camera feed and measures are examined to project it to match the scene's orientation. There are test scenarios described checking whether the controls of the resulting widget is easy to use.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1729]