Návrh elektronického ovládání polohy škrtící klapky
Design of electronic throttle position control system
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vladan Pikl
Vedoucí práce
Doleček Vít
Oponent práce
Pacoň Lukáš
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá návrhem elektronicky ovládané škrtící klapky pro závodní vůz studentské soutěže Formula Student. V úvodní části je soutěž představena. V teoretické části jsou rozebrány základní části škrtící klapky s přehledem v praxi používaných variant řešení s uvedením jejich výhod a nevýhod. V praktické části se zabývám návrhem konstrukce škrtící klapky, převodového mechanismu a volbou používaných materiálů, pohonu, vhodných snímačů a výrobních technologií. Dále je celkový návrh ověřen pomocí matematického modelu. This work is about the design of an electronically controlled throttle for the race car of the Formula Student competition. In the introductory part, the competition is presented. In the theoretical part, the basic parts of the throttle are analyzed with an overview of the variants of the solution used in practice, with an indication of their advantages and disadvantages. The practical part is about the design of the throttle valve, transmission mechanism and the choice of used material, actuator, suitable sensors and production technologies. Furthermore, the overall design is verified using a mathematical model.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]