Automatické generování hudby
Automated Music Generation
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Adam Beckert
Vedoucí práce
Surynek Pavel
Oponent práce
Friedjungová Magda
Studijní obor
Teoretická informatikaStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra teoretické informatikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá algoritmickým generováním hudby. Práce shrnuje aktuální řešení automatické kompozice a jejich výsledky. Jsou zde převážně zmíněné rozdíly mezi jednotlivými přístupy a jejich nevýhodami.~V další části jsou popsány prvky z hudební teorie, teorie jazyků a základy pravděpodobnosti. Ty jsou dále využity k vytvoření systému ke generování přechodu mezi dvěma skladbamy. Praktická část definuje omezení na skladby použité pro generování. Skladby jsou definované ve formátu MIDI. Dále je práce rozdělena do dvou částí: analýzy skladeb a procesu generování. U analýzy je použito znalosti z teorie hudby pro reprezentaci a analýzy skladeb. Následně s použitím Markovových řetězců je vytvořen model, který slouží ke generování nové skladby. Testování je následně provedeno se čtyřmi písní a vzniklé skladby jsou posouzeny dobrovolníkem za pomoci předem definovaných charakteristik. This bachelor thesis describes the algorithmic generation of music, it gives an overview of existing solutions in the process of automatic composition and their results. This summary predominantly describes the advantages and disadvantages of different approaches to the issue. The next section describes structures from music theory, state transition systems, and probabilistic introduction. These structures are the basis for the synthesis of the transition between two songs. The practical part defines constraints on the MIDI songs used as input to the system. The system is separated into two parts: the analyzer and the generator. The analysis uses concepts from music theory to create an internal representation, which is then used to create Markov chains. This model and other attributes from the analysis are then given to the generator. The system is subjectively evaluated.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18101 [349]