ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Koncepční řešení nízkopodlažních článkových tramvají

Concept solutions of low-floor tramcars

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Petr Hejna
Supervisor
Kalivoda Jan
Opponent
Kolář Josef
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
V rešeršní části práce jsou shrnuty základní informace týkající se nízkopodlažních článkových tramvají. Z důkladné statistické analýzy jsou vybrána nejčastěji používaná koncepční uspořádání těchto vozidel. Následně je provedeno zjednodušené posouzení vlivu koncepčního uspořádání na rozložení svislých statických nápravových zatížení a velikosti příčných vodících sil. Závěr práce je věnován celkovému vyhodnocení získaných výsledků.
 
The research part summarizes the basic information concerning low-floor articulated tramcars. Complex statistical analysis has been done from which the most commonly used arrangements were selected. A simplified evaluation of the effect of the conceptual arrangements on the distribution of vertical static loads on the axle and the magnitude of the transverse guide forces was performed. The conclusion of the thesis is devoted to the overall evaluation of the obtained results.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/96711
View/Open
PLNY_TEXT (2.590Mb)
PRILOHA (458.7Kb)
PRILOHA (301.0Kb)
POSUDEK (991.3Kb)
POSUDEK (735.3Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12120 [302]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV