Výběr optimální konfigurace ocasních ploch soutěžního RC modelu
The Optimal Configuration Identification of the Tail Assembly of a Competitive RC Aircraft Model
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Daniel Hořejší
Vedoucí práce
Prokop Petr
Oponent práce
Papež Václav
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem ocasních ploch soutěžního RC modelu podle pravidel ACC 2021. Nejprve je provedeno seznámení s funkcí a různými koncepty ocasních ploch společně s rešerší volby konceptů ocasních ploch v minulých ročnících soutěže. V praktické části jsou provedeny výpočty a volba letové trasy navrženého letounu. Dále je stanovena obecná podoba letounu a proveden aerodynamický a konstrukční návrh ocasních ploch, stejně jako volba konkrétních komponentů pro zajištění ovládání a pohonu letounu. This bachelor’s thesis deals with conceptual design of the tail surfaces for a competitive RC model airplane in accordance to the rules of ACC 2021. First, function and various concepts of tail configuration are introduced together with a search of tail surface concepts used in previous years of the cometition. In the practical part, calculations and selection of the flight path of the designed aircraft are performed. Furthermore, the general layout of the aircraft is determined and the aerodynamic and structural design of the tail surfaces is performed, as well as the selection of specific components to ensure control and propulsion of the aircraft.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12112 [113]