Optimalizace designu drážkování hřídele z vysokopevnostní oceli
Optimizing The Design of The Shaft Splines Made of High-Strength Steel
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Tomáš Vinický
Supervisor
Petr Karel
Opponent
Ziegelheim Jindřich
Field of study
Konstruování podporované počítačemStudy program
StrojírenstvíInstitutions assigning rank
ústav konstruování a částí strojůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Obsah práce je rozdělen na dvě části. První teoretická část je zaměřena na stručný popis hřídelových spojů silových, materiálových, tlakových. V závěrečné části je teoretická část směřována na evolventní drážkování a možnosti řešení hřídelové nesouososti. Praktická část je zaměřena na vytvoření návrhu modifikace evolventního drážkování za účelem kompenzovat důsledky hřídelové nesouososti. Úvod praktické části popisuje konstrukci hřídelového spoje, který je tématem praktické části. V následujících částech je zpracována analýza opotřebení evolventního drážkování a definování rychlosti vývoje opotřebení v provozu. Poslední část se zabývá navržením možných variant, výběrem nejoptimálnější s následným návrhem modifikace geometrie zubu. The content of the work is divided into two parts. The first theoretical part is focused on a brief description of shaft connections of force, material, pressure. In the final part, the theoretical part is focused on involute grooving and the possibility of solving shaft misalignment. The practical part is focused on the design of a modification of involute grooving in order to compensate for the consequences of shaft misalignment. The introduction of the practical part describes the construction of the shaft connection, which is the topic of the practical part. The following sections analyze the wear of involute grooving and define the rate of wear development in operation. The last part deals with the design of possible variants, the selection of the most optimal with the subsequent design of the modification of the tooth geometry.
Collections
- Bakalářské práce - 12113 [306]