Návrh lávky pro pěší přes ulici Opatovskou v Praze
The design of pedestrian bridge over Opatovska street in Prague
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Adam Froněk
Supervisor
Vráblík Lukáš
Opponent
Holý Milan
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra betonových a zděných konstrukcíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce je zaměřena na návrh a posouzení lávky pro pěší. Nosná konstrukce je prefabrikovaná předem předpjatá z ultra vysokohonotného betonu (UHPC). Dvojice prostých nosníků překračují místní komunikaci Opatovská v zastavěném území Prahy 11. Konstrukce vychází z připravované realizace lávky Opatovská. Teoretická část zahrnuje základní popis UHPC materiálu. Je především zaměřena na mechanické vlastnosti materiálu, jako podkladu pro navrhování. Rozbor materiálu se primárně opírá o data z již realizovaných lávek v České republice. Teoretické závěry o mechanických vlastnostech jsou použity jako podklad v praktické části. Část je zakončena shrnutím z provedených mostních prohlídek na realizovaných lávkách. Praktická část zahrnuje statický výpočet lávky na úrovni projektové dokumentace pro provedení stavby. Je vybrán nejvýhodnější návrh předpětí, který je dále posouzen časově závislou analýzou. Příčný řez je posuzován a diskutován s přihlédnutím k metodickým předpisům UHPC, platné normy pro navrhování betonových mostů, výsledkům analýzy metodou konečných prvků a výsledkům experimentálního výzkumu obdobných konstrukcí. Je také ověřeno základní dynamické chování lávky. Thesis is aimed on design and assesment of pedistrian bridge. Load bearing structure is pre-cast pre-tensioned from ultra-high-performance concrete (UHPC). Pair of simply supported beams span local street Opatovská in urban area of Prague 11. Theoretical section includes general descripton of UHPC material. It is mainly focused on mechanical properties of material as design documents. Research of material is primarily based on data of realized footbridges in the Czech Republic. Theoretical conclusions about mechanical properties are used as resource in practical section. Section is ended by summary of performed bridge inspections on realized footbridges. Practical section includes static analysis of footbridge on level of tender documentation. Cross section is analysed and discussed with aim to methodical regulaions of UHPC, standards for structural design of concrete bridges, results from analysis of finite element method and results of experimental research of equivalent structures. It is also prooved primary dynamic response of footbridge.
Collections
- Bakalářské práce - 11133 [560]