Porovnání stupňových převodovek s planetovým mechanismem
Comparison of stepped transmissions with planetary mechanism
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vojtěch Čejka
Vedoucí práce
Kaněra Jaroslav
Oponent práce
Jasný Michal
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá rešerší dvou devítistupňových samočinných převodovek s planetovým soukolím. Nejprve jsou stručně popsány jednotlivé typy samočinných převodovek používaných v osobních automobilech a vysvětleny základní principy převodovek s planetovým soukolím. Následně jsou představeny obě porovnávané převodovky a proveden rozbor jejich mechanického zapojení. V rámci rešerše je následně zpracován přehled použití těchto převodovek v různých automobilech. Ve výpočtové části jsou uvedeny výpočty převodových poměrů na jednotlivé převodové stupně, přeskoky mezi rychlostmi a také celkový rozsah. Dále jsou sestaveny pilové diagramy a na závěr porovnány trakční charakteristiky obou převodovek. This research deals with two nine-speed automatic transmissions with planetary gear set. First, the different types of automatic transmissions used in passenger cars are briefly described and the elementary principles of planetary transmissions are explained. Second, both compared transmissions are introduced and it´s mechanical design is analyzed. As a part of the research, the use of these transmissions in various cars is summarized. The calculation section presents calculations of gear ratios for individual gears, steps between gears and the total transmission ratio spread. Third, the saw profile diagrams are created and finally the traction characteristics of both transmissions are compared.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]