Tvorba laboratorních cvičení jako přechod k praktickému uplatnění
Laboratory Seminar Design as a Transition toward Practical Application
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ján Petrik
Vedoucí práce
Mrázková Kateřina
Oponent práce
Veteška Jaroslav
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této bakalářské práci jsem se zabýval návrhem laboratorních úloh pro začínající studenty předmětu počítačové sítě. Při tvorbě jsem kladl důraz na didaktické aspekty, kurikulární dokumenty a výsledky výzkumu. Návrh zaměřuji na motivaci žáků, využívám diskusní metodu výuky a kooperativní formu výuky. Kvalitativní výzkum jsem provedl pomocí polostrukturovaného rozhovoru s učiteli a manažery firem. Cílem výzkumu bylo dozvědět se, jak se aktuálně vyučuje a jaké jsou požadavky na absolventa ze strany zaměstnavatele. V programu EVE-NG jsem vytvořil tři laboratorní úlohy, jejichž řešením by žáci měli získat teoretické a praktické poznatky ze světa počítačových sití a osvojit si práci na switchi. První laboratorní cvičení jsem se žáky střední školy odučil online. Vyzkoušel jsem, že je možné tímto způsobem vyučovat. This bachelorʼs thesis deals with design of laboratory tasks for students who study the school subject Computer Networks. Emphasis was put on didactic aspects, curricural documents and results of the research. Design is focused to increase studentʼs motivation by using discussion methods and cooperative learning. Qualitative research was performed by means of a semi-structured interview with teachers and corporate managers. The research was structured to answer the following questions: How are students educated at the moment? And what are the requirements for a graduate to succeed from an employerʼs point of view. In the program EVE-NG were created three labs. After these labs students should understand computer networks and acquire the ability to work on the switch. The first laboratory task was taught online with college students, where it was proven that it is possible to educate students like this.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]