ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Economics, Management and Humanities
  • Master Theses - 13116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Economics, Management and Humanities
  • Master Theses - 13116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Posouzení výstavby nabíjecího hubu pro elektromobily

Assessing the building of electric vehicle charging hub

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
David Lukáš
Supervisor
Králík Tomáš
Opponent
Chmelík Tomáš
Field of study
Management energetiky a elektrotechniky
Study program
Elektrotechnika, energetika a management
Institutions assigning rank
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje elektromobility a s tím spojeného dobíjení se zaměřením na inteligentní dobíjecí hub v kombinaci s vlastní výrobou a úložištěm elektřiny. První kapitola je věnována porovnání rozvoje elektromobility v České republice a Evropské unii. Nejprve jsou analyzovány vývoje počtu elektromobilů a dobíjecích stanic po současnost, následně je pozornost věnována predikcím dalšího rozvoje elektromobility. Druhá kapitola cílí na shrnutí technologií moderního dobíjecího hubu. Postupně jsou probrány technologie dobíjecích stanic, výroby a ukládání energie. Výpočetní část se zabývá navržením optimálního dobíjecího hubu vzhledem k analyzovanému rozvoji elektromobility a současným technologiím. Ve čtvrté kapitole jsou definovány dvě posuzované varianty dobíjecího hubu a 3 možné scénáře vývoje elektromobility. Následně je nejprve na základě poskytnutých dat od ČEZ a.s. analyzováno chování zákazníků, poté jsou na základě dat o rozvoji elektromobility a chování zákazníků dimenzovány jednotlivé komponenty dobíjecího hubu. Po provedeném dimenzování a zjištění skladby dobíjecího hubu je sestaven ekonomický model, na základě kterého jsou obě varianty porovnávány. Výsledkem je doporučení, zda-li se vyplatí instalovat moderní dobíjecí hub s fotovoltaikou a bateriovým úložištěm na úkor varianty pouze dobíjecích stanic.
 
This diploma thesis deals with the topic of electromobility expansion and connected features of electric vehicle charging. The focus is on electric vehicle charging hub extended by solar power station and battery storage. Firstly, the electromobility expansion is analysed and compared between Czech Republic and European union till nowadays. Secondly, the first chapter also aims to provide the electromobility future expected growth. The second chapter provides information about technical parts of electric vehicle charging hub. Gradually are discussed problematics of EV charging stations, solar power stations and battery storages. In the practical part of this thesis, the optimal charging hub is designed based on observed electromobility expansion and current technologies. For this purpose, I had been given a set of data from CEZ a.s. company to analyse their customer charging behaviour. Also, two EV charging hub variants are introduced in three scenarios. Then the technical components can be optimised based on mentioned data and expected electromobility growth. After the exact components are determined, the economic model is developed. As a result, the optimal variant is recommended.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/95451
View/Open
PLNY_TEXT (15.70Mb)
PRILOHA (19.09Mb)
POSUDEK (1.706Mb)
POSUDEK (203.0Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13116 [573]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV